Hmm... blogga, kan det va' nåt?

... Det vet jag inte, men jag tänkte jag skulle ge det en chans iaf, funkar det så funkar det, annars... funkar det inte.

 

Blev inspirerad av en kompis vars blogg jag nyligt börjat läsa, Har aldrig varit särskilt duktig på att skriva eller uttrycka mig i text så "bear with me for awhile" jag kanske lär mig hehe. Here goes nothing!

 

Idag var kanske en av det allra bästa dagarna i mitt liv och ändå har det inte egentligen hänt nånting, rent fysiskt alltså. Fick ett otroligt välkommet telefonsamtal där jag fick veta att jag fått jobbet som programmerare på Ascom i Ursviken. Ett vikariat på 6 månader med goda chanser på en tillsvidareanställning efteråt. En ingångslön som jag bara har drömt om sen jag började plugga på universitetet och fick höra lite siffror på lönestatistik för nyexaminerade civilingenjörer. Fria arbetstider, d.v.s. jag får jobba NÄR JAG VILL bara jag fyller min tim-kvot varje vecka och närvarar på möten och liknande. Även lite andra diverse löneförmåner som jag skulle få veta mer om när jag faktiskt börjar jobba, det nämndes något om träningsrelaterade förmåner bl.a. Life is good at the moment!

 

Nu kan jag äntligen vara LEDIG i två veckor fram tills jag ska börja jobba den 19/10. Har under en relativt lång period varit ganska deprimerad över jobbsitutionen inom elektronikbranchen här i Skellefteå och gruvat mig för att eventuellt måsta flytta söderut för att hitta ett jobb som inte är inom fu*ing-j*la-k*k-handels...


(Sidospår: Vill passa på att säga att sända en tanke till alla som sliter som grisar i handelsbranschen, jag vet vad ni går igenom! till er kunder vill jag bara säga en sak: "Skämmes ta me' fáan!")

 

... Att gå hemma i 2 veckor känns MYCKET roligare när man vet att man har ett jobb att gå till efteråt. Att vara arbetslös och inte vara säker på om man får nån inkomst nästa månad suger hårt!

 

"BLACKfin" är en typ av minidator som används på kretskort i diverse inbyggda system för signalbehandling (t.ex. mobiltelefoner eller mätutrustning).

 

Varför valde jag det namnet? tja, det "lät coolt" och det representerar mycket av det jag är intresserad av. Tyvärr ingen djupare anledning än så.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0