It's done!

Första inlägget från nya datorn Woho! =)

Ubuntu kicks ass!
Allt funkar hur bra som helst, nästan iaf... Har lite strul med grafikkortsdrivrutinerna dock. Har försökt köra EVE online och det går installera och starta hur bra som helst, men när man sen faktiskt ska börja spela så syns bara rymden, inga andra spelar eller stationer eller någor annat än rymd, avlägsna stjärnor och solar bara en massa flimmer (grafikbuggar) där det borde ha varit en stor rymdstation... argh... har försökt få gång det hela söndagen utan framgång. Har skickat ett mail till supporten och frågat om tips, får se vad dom svarar.

Här kommer lite bilder från datorbygget iaf!

Moderkortet och CPU med tillhörande fläkt (lever om ganska mycket kommer nog att bytas ut vid ett senare tillfälle).


RAM installerat också.


Graffikkortet!!


Monterat i chassit (observera saknaden av kablage. kablarna dras på baksidan av moderkortet, I like!!)

Case closed, klarrt å' betart!

Har inte hunnit leka så mycket med skrivbordseffekter och sånt än men det blir ett senare problem. Det ända som stör mig är att CPU-fläkten lever om lite grann och tangentbordet jag köpte "smäller" alldeles för mycket när man skriver, men det var typ det billigaste dom hade som såg vettigt ut så jag får nog skylla mig själv på den punkten.

Nu ska jag bara hitta ett bra "benchmarking-program" för att faktiskt kunna mäta lite prestanda ;-)

Dags att sova, man ska ju trots allt upp och arbeta i morgon igen!

Dagens I-landsproblem:
Man har ALLTID en nätverkskabel för lite!

Kommentarer
Postat av: Tommy

GJ! Men mysko med EVE...har väl dock vissa fördelar. Du slipper bli rånad av rymdpirater! ;)

Funkar andra spel som de ska?

2009-10-26 @ 17:57:02
URL: http://lostSUNDAY.blogg.
Postat av: Gus

Sweet lite för klinisk inga sladdar som hänger....

2009-10-27 @ 20:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0