Höjden av lathet...

... skulle kunna vara att försova sig när man är ledig och inte har något som helst som man egentligen behöver stiga upp för. Vilket jag ju lyckades med i morse. Vaknade ca halv 10, men gjorde misstaget att blinka en gång för mycket och sen var klockan nästan tolv. Oh well, det var skönt iaf.
Har påbörjat ett litet hobbyprojekt där jag har tänkt bygga en klockradio som gradvis höjer volymen på radion och även ljusstyrkan i rummet när man ska vakna på morgonen (typ en sån här). Har spenderat största delen av dagen med att läsa datablad till den display som jag tänkt använda och leta efter kodexempel för hur man ska styra den.

Hade tänkt fara ut och springa en bit men det blev inte när jag märkte att kablarna som jag hade beställt till displayen hade kommit, DOH! ska försöka ta mig i kragen och göra det imorgon om det är bra väder annars kanske jag simmar lite istället.

En allmänt oproduktiv dag idag men jag skyller på gårdagens telefonsamtal, har inte riktigt smält det än tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0