Ekonomikrashen drabbar inte bara europa, den drabbar MIG också!

Jag hade en dålig eller åtminstone orolig känsla när jag skickade laptopen på reparation redan från början, fan vad det strular... Först går det inte på garantin och sen när man accepterat den (orimliga) kostanden så tar det flera veckor innan man får tillbaka den. Har mailat med "LetMeRepair" (de som ska raparera datorn) och de säger att:
"det verkar som att det kan dröja några veckor till tyvärr."

När jag frågade varför det skulle ta några veckor till svarar de:
"Moderkortet är en bristvara hos leverantören, och för tillfället verkar den vara slut."


Det var nog sista gången jag köpte en "High-end" laptop, för bevisligen tillverkas ju inga reservdelar till dom. Om det här inte löser sig helt mirakulöst blir det nog att avboka reparationen (om det går??) och köpa en ny stationär dator istället. Övervägde det länge redan innan jag bestämde mig för att reparera laptopen, men kom fram till att det nog skulle bli för dyrt och jag "behöver" egentligen inte mer prestanda. Fast börjar man kolla på nya datorer så är det som att det uppkommer ett behov av prestanda från pryldjävulen som bor i min själ. För alla de dyraste prylarna känns helt plötsligt som ett krav och ska man ändå köpa så "lönch" (hur stavas det egentligen??) det ju inte köpa en bra och billig dator (läs: "skitdator") som täcker ens behov utan man måste ju köpa det bästa dom har så att det räcker ett tag... eller hur var det man skulle tänka nu igen, jag blir lite osäker ibland.

Har iaf fått mina nya glasögon idag, och det känns ungefär som att uppgradera synen till full-HD kvalitét! Plötsligt har träden flera enskilda löv och inte bara en grön lättflyktig massa. Yay! (Bild kommer så småningom)

Kommentarer
Postat av: Arga Anna

Men du blir ju löneslav snart, sådant firas bäst med att spendera pengar. Som ett datorköp..

2009-10-15 @ 20:17:01
URL: http://www.argaanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0