Livet går i vågor... på alla möjliga sätt!

Inledde dagen med att trotsa mitt obefintliga sinne för design och försöka mig på att skapa en banner till bloggen.och efter ca 4 timmars experimenterande, ändrande, börja om, pilla lite här, lägga på en effekt där, börja om igen, vara lite arg på att musen inte är konfigurerad för mac (skrollhjulet och sidoknapparna gör inte vad de ska! ... ska kolla upp det nån gång om jag ids), börja om igen, byta färgtema, och lite handpåläggning så måste jag säga att jag är ganska nöjd med resutatet. En stilren enkel banner som visar det den ska och inte så mycket hokus pokus. får se om jag gör något åt den högra sidan, känns lite halv tråkig just nu, men det är ett senare problem.

Mitt designandet fick jag även ett mycket intressant telefonsamtal från Dan på Optronic där han undrade om det hade hänt något på jobb-fronten för mig och om vi kanske skulle försöka skapa något utifrån mitt studiebesök där förra veckan! Jag har ju redan tackat ja till jobbet på Ascom, men vi skulle höras vi igen om ca 6 månader när mitt vikariat går ut. Om inte annat så har jag ju lite förhandlingsläge med Ascom vid en eventuell vidareanställning där, eller om det (mot förmodan) skulle visa sig att Ascom inte var något för mig så har jag en backup på Optronics (kanske...). Grymt kul att dom verkar intresserade av mig iaf!

Achievement - Klara alla 50 nivåer i
Efter lunch roade jag mig med att spela lite Gears of War 2 med en kompis, och vi tog oss till våg 27 på horde på bara 2 spelare, då de övriga hoppat av innan våg 10 ens! Detta innebär nytt banrekord på Jacinto! (Värt att nämna är att vi tidagare har klarat alla 50 nivåerna på River med 4 spelare).

Nu var det dags att ta tag i träningen kände jag och begav mig genast till simhallen. Väl där kände jag att motivationen brast lite, men nu var jag på plats och då finns det ingen återvändo!
Naturligtvis var största delen av bassängen full p.g.a. simträning, men det fanns lite plats på motionsavdelningen för mig också. Började lugnt några vändor med vanligt bröstsim men blev lite avundsjuk på personen brevid mig som konstant crawl'at fram och tillbaka och varvat mig oräkneliga gånger. Crawl'a är svårt! iaf om man vill göra det rätt... jag får inte till andningtekniken, en längd går bra sen tar det inte länge innan jag suger i mig en halvliter vatten varannan gång jag ska andas, vilket stör rytmen en aning, argh... Efter några ytterligare halvpatetiska försök att crawl'a ser jag den gamla damen på banan brevid som helt obehindrat crawl'ar förbi mig och vänder för att ta en vända till, Doh! >.< Motovationen crashar hårt i botten och jag väljer att ta ett bubbelbad istället. Givetvis slutar "bubblorna" just när jag sätter mig i bassängen och jag får vackert vänta 10 minuter på nästa omgång. Nästa omgång hinner inte mer än sätta igång så kommer en minibuss med äldre herrar modell 50+ och överskrider max antalet personer i bubbelbadet och jag tvingas fly till bastun istället. Där hann jag sitta i lugn och ro i åtminstone 10 minuter innan samma gubbgäng klämmer sig in i bastun också! Gaah, dags att åka hem...

Jag och Lillemor avslutar sedan kvällen med att mysa i soffan och kolla på Braveheart. Grymt bra film, kan inte ses för många gånger! FREEDOM!! =D

Kommentarer
Postat av: Arrga Anna

En annan har ju kört sin blogg i över ett år utan att få till en riktig banner än.. Det är något jag ska fixa när jag får lite tid över - så det blir väl aldrig då.

2009-10-09 @ 13:08:54
URL: http://www.argaanna.blogspot.com
Postat av: Sofie

Välkommen till bloggvärlden :) ...och grattis till jobbet!

2009-10-09 @ 17:19:16
URL: http://sofiemarlene.blogspot.com
Postat av: Tommy

Du har helt rätt, man ska inte vara där efter 3. Då regerar simklubben med järnhand. Crawlen är jobbig. Kan ta mig 2 längder men min teknik är skit så det tar på krafterna. Fast 2 längder är betydligt mer än jag tog mig 1 månad sedan, så jag gör iaf framsteg.



Och såklart ska A-Boy glänsa med banner! ;)

Hade jag bara Photoshop skulle jag knåpa ihop något...troligtvis nått i brunt och gult. Med ett Super Nintendo och en vinylplatta. Old school!

2009-10-09 @ 18:24:21
URL: http://lostsunday.blogg.se/
Postat av: Anders

Sofie: Man tackar man tackar! =D



Tommy: Skönt att veta att det inte bara är jag som inte klarar av det perfekt.

Ett mycket bra gratis bildredigeringsprogram är GIMP, check it out! det kan göra i princip allt som Photoshop kan.

2009-10-09 @ 19:12:45
URL: http://blackfin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0