Nu är det klippt...

... Ja, mitt hår alltså, har blivit klippt... av min flickvän... jaja, jag vet, värdelös humor... hade problem med att hitta på en vitsig rubrik... anyway!

Datorer datorer datorer... can't live with th'... jo det kan jag nog men jag can't live utan them! har spenderat dagen med att återigen försöka reda ut den här datorröran (jag är ledig och hade inget bättre för mig...). Jag vill inte lägga ut en förmögenhet på en ny dator men samtidigt vill jag inte vänta i flera veckor på att min gamla ska blir klar... Har mailat till LetMeRepair igen och bett dom kolla upp leveransen med leverantören lite mer och kanske få ett leveransdatum. Har också kollat upp några olika alternativ på stationära datorer som jag bygger ihop själv. Kollade lite på blocket också, men där är folk OTROLIGT optimistiska vad gäller prissättningen.

Det mest intressanta alternativet just nu är en stationär dator med i huvudsak följande spec:

* Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750
* Gigabyte GA-P55-UD4, P55, Socket-1156
* Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9
* Gainward GeForce 9600GT 512MB PhysX CUDA

Se hela listan här!

Hela paketet kostar mig ca 8400:- (från komplett.se) räknat med PSU, chassi, tangentbord m.m. Har inte satsat så mycket på grafiken då jag inte spelar så mycket på datorn längre, men det är viktigt att den har HDMI-utgång och kan spela upp 1080p problemfritt. Sen är det ju bra om det går spela lite också men jag vill inte lägga ut så mycket pengar på det i dagsläget.

Har även kollat på en bättre/dyrare lösning samt en billigare, men det är den här som känns mest intressant just nu till ett vettigt pris.

Kommentera gärna och/eller tipsa om delar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0